dilluns, 9 de juny del 2008

Publicitat i bona música



Entrada per comentar tres anuncis televisius que últimament m’han sorprès gratament. No tinc accions en cap de les tres companyies que anuncien els seus productes, i ni tan sols en l’empresa que ha ideat l’anunci. I, de fet, no és que m’hagin sorprès les imatges de la publicitat, sinó la música. Parlo concretament de l’anunci de Schweppes Spirit, en el qual sona ni més ni menys que la simfonia de les simfonies: la novena de Beethoven. Si estant sord com una tàpia el geni de Viena va ser capaç de composar una de les peces musicals més importants de la història de la humanitat, què hauria creat si hagués disposat del sentit de l’oïda més enllà dels vint-i-sis anys?

L’arxiconeguda marxa del ballet El Trencanous de Txaikovski, que va consagrar al compositor homosexual rus més famós del segle XIX, forma part de la publicitat televisiva de la marca Federoptics.

I en tercer lloc, a l’anunci del nou Renault Mégane hom pot gaudir fugaçment del primer moviment del hivern de les Quatre estacions del compositor venecià Antonio Vivaldi, qui segurament va ser el mossèn melòman que menys va respectar el celibat de la ciutat italiana.