dijous, 30 d’agost del 2007

El majordom de Tenn

Ja fa dies que per televisió emeten un anunci curiós. Em refereixo a l’anunci de Tenn. Com recordareu, en ell surten tres noies, una de les quals és la propietària de la casa i les altres dues són amigues. En un moment donat, l’amfitriona els diu si volen veure el nou majordom, i aleshores apareix un noi molt ben plantat que després de fer una mirada provocadora es posa a netejar els llocs més bruts de la cuina! Les noies mostren una excitació superlativa davant l’aparició del majordom que aparentment no sembla causada pel poder de neteja del producte.
No és que em sembli malament l’anunci, però em crida l’atenció que ningú es queixi als mitjans de comunicació del contingut clarament “feminista” del mateix i que presenta a l’home com un objecte. Si l’anunci anés al revés, és a dir, que fossin tres amics que es miressin amb cara lasciva la pneumàtica majordoma mentre aquesta es dedica a fer nets els fogons i el darrere del microones, no vull ni pensar el revolt que s’organitzaria i les cartes que rebria l’agència de publicitat en qüestió.

Però el que també és paradoxal és que afirmar que un anunci és clarament feminista no és l’antònim de dir que un anunci és clarament masclista. Vull dir que per anunci masclista, hom entén la publicitat que discrimina la dona o que la senzillament la dibuixa com un objecte, mentre que per publicitat feminista, hom entén un anunci que reivindiqui el paper de la dona en qualsevol àmbit. En fi, suposo que això és una mostra més de la hipocresia que es gasta en molts mitjans de comunicació i en la societat en general.

1 comentari:

Anònim ha dit...

L´últim i deixo de tocar el que no sona.
Que més voldria jo que ser un objecte sexual de una multitut de senyores caxondes. Tu tindries algún problema? Hipocresies a part.